Recension Dr Bronner Organic Body Balm

Rec Dr Bronner body balm

Dr Bronner’s Organic Body Balm Naked, 14 g, $4.99 på deras hemsida (har tyvärr inte kunnat hitta produkten i någon svensk webbshop)

I teorin är jag himla förtjust i denna typ av allaroundkrämer som den minimalist jag är – så himla smidigt att ha allt i en liten ask liksom! I praktiken har jag inte varit en lika flitig användare (senast jag testade nåt liknande var när jag på en solresa på taxfreen köpte med mig en tub 8 hour cream – långt sedan innan jag blev eko alltså), men eftersom jag fått erbjudande om att testa denna så passade jag på att minimera packningen när vi åkte ut till lantstället senast. Så förutom ansiktskräm (som jag vill ha med spf under sommaren) fick denna agera allt i krämform – för min del betyder det cerat, handkräm, fotkräm och bodylotion (fast som det senare mer för att smörja in torra partier pga förpackningens storlek).

Överlag tycker jag att denna funkade bra. Den mjukgjorde helt ok och doften är också ganska trevlig, lite örtig sådär. Bäst tyckte jag föga förvånande att krämen funkade som cerat, framför allt beroende på den ceratliknande/bivaxoljiga konsistensen. Förpackningen inbjuder också mer till att ta små duttar att smörja på läpparna än att gräva stora klumpar ur lådan att smörja in sig med. Jag skulle helt enkelt inte låta den ersätta mig handkräm och övrig lotion till vardags men att ha med i handväskan eller resan så tycker jag absolut att den fyller sin funktion även för att smörja in händer och torra partier.

Sist men inte minst måste jag bara skriva någon om förpackningen. Det är kanske inte det fräschande att peta i krämen med fingrarna hela tiden, men lådan är ju så fin! Ska fundera ut vad jag ska använda den till när krämen är slut. Själv förslår de försluare till tygblöjor, men jag tänker kanske att det är den perfekta moroten till att testa att göra egen deo. Vi får se helt enkelt.

Betyg: 4/5

 

En reaktion på ”Recension Dr Bronner Organic Body Balm

  1. Pingback: I mitt badrumsskåp – Ekomamma i stan

Kommentera

