Fynda på loppis!

loppisfynd

Nu är loppissäsongen i full gång och jag ser annonser var och varannan dag om loppisar i stan. Själv besökte jag en loppis i helgen och har fyra till inbokade de kommande helgerna. Eftersom jag varit förutseende nog att köpa nästa storlek redan förra säsongen så har vi endast ett par kompletteringar att göra för barnens höst- och vintergarderober. Men det är alltid läge att fynda inför framtiden och har jag tur så kan jag hitta något till mig själv också!

Jag tänkte dela med mig av några av mina bästa loppistips:

Stäm av garderoben innan
Även om det är billigt på loppis så är ju alla onödiga köp dyra köp. Så stäm av i garderoben innan vad barnen egentligen behöver. Är ju bättre att komma hem med ett enda par byxor än fyra tröjor om det är ju byxor som saknas medan tröjor finns i överflöd.

Kolla plaggen
Se till att kolla plaggen noga efter hål och fläckar. Ibland kan det kännas ok att ett plagg har släppt i en söm eller att det är en liten fläck om en själv har barn som skapar fläckar bara de tittar på kläderna, men det är ju du som ska avgöra var din gräns går och inte säljaren.

Tänk framåt.
Nu har jag hamnat i ett flow där jag redan är en säsong i förväg på det mesta så på de loppisar jag går på nu försöker jag inte att fynda höst- och vintergrejer utan är snarare ute efter vår- och sommarkläder. Jag känner att jag har ganska bra koll på hur barnen växer plus att jag kunnat fynda en hel del redan i våras. Att inte vara ute efter samma saker som alla andra ökar chansen att kunna göra fynd.

Ha kontanter och småpengr
Ett av de viktigaste grejerna att tänka på när du besöker en stor loppis är att det kan vara himla lång kö till bankomaten och vips så finns bara 500-lappar kvar. Ta alltså ut pengar innan och försök att se till att du även har lite småpengar med dig. Jag har en spargris som jag sparar tior i och den brukar jag tömma när det är loppisdags. Det är få saker som uppskattas så mycket av säljare som jämna pengar!

Lycka till med loppisshoppandet!

2 reaktioner på ”Fynda på loppis!

  1. Pingback: Sälja på loppis | Ekomamma i stan

Kommentera

