Recension handcreme Urtekram Nordic Birch

Rec_Urtekram_handcreme

Handcreme Urtekram Nordic Birch, 75 ml, 39 kr.

Danske budgetmärket Urtekram har inte varit något favoritmärke hos mig hittills, men nu senast har jag fått flera tips på produkter därifrån och då känns det plötsligt som att jag hittar guldkornen. Den här handkrämen är ett sådant!

Krämen är lagom tjock, går in snabbt i huden och har en trevligt fräsch doft. Händerna känns återfuktade och jag tycker att det håller i sig. Dessutom tycker jag att de nya uppdaterade förpackningarna av Urtekramsprodukter är riktigt snygga. Ofta gillar jag stilrena flaskor och tuber, men det är himla kul med lite färg också, och när den ska bäras runt på med massa prylar i en väska är det smart med något som sticker ut färgmässigt.

Sist, men inte minst (eller kanske just det) måste jag ju skriva något om priset. Det känns helt galet att ha hittat en riktigt bra handkräm som kostar mindre än 40 kronor. Verkligen ett riktigt budgettips!

Betyg: 5/5

9 reaktioner på ”Recension handcreme Urtekram Nordic Birch

  1. Jag gillar dessutom att man hittar den på ICA (åtm i vår stad har de Urtekram i sortimentet)! Budget OCH vardagsnära! 🙂

  2. Jag tycker deras schampoo var bra, men gillade inte alls hud- eller handkrämen, tycker de var alldeles för ”vattniga”. Men jag gillar ganska feta krämer, kanske att jag är en torrboll? 🙂

    • Ja, alla har ju sin favoritkonsistens på kräm. Jag gillar både ganska tjocka, salviga, krämer och den här typen som är lite mer lätt, men jag nog att den är ganska ”mittemellan” i konsistensen.

Kommentera

