Recension deodorant från 100% Pure

Rec_100_pure_deo

Lemongrass deodorant 100% Pure, 70 g, ca 120 kr (köpte denna på Eleven.se men hittar den inte där nu)

En av de svåraste sakerna är hitta i ekodjungeln är deodorant tycker jag, och jag testar mig fortfarande fram även om jag hittat ett par favoriter för det är ju aldrig fel att ha någon mer att välja på.

Den här deon kändes som en hit till en början, även om jag direkt tyckte att doften var störande. Jag förväntade mig en fräsch, citronig doft men tyckte den luktade mer bittert/unket eller hur jag nu ska beskriva det.

Mitt första intryck var annars att den klarade det mesta, den klappade ihop några gånger men för det mesta så kände jag mig säker mot svettlukt. Däremot störde jag mig mer på att jag upptäckte feta missfärgningar i armhålan på flera av mina ljusa kläder. Så trots att den faktiskt funkar helt ok när det gäller att hålla svettlukten borta (vilket är inte helt vanligt när det gäller ekodeos) så drar doften och missfärgningarna ner betyget.

Betyg: 3/5

4 reaktioner på ”Recension deodorant från 100% Pure

  1. Lika delar maizena, kokosolja och bikarbonat fungerar kanon och kostar lite. Kanske värt att nämna i alla testinlägg som rör deoderanter? Är det ett sponsrat inlägg?

    • Undrar du om detta är ett inlägg som jag fått betalt för eller där jag fått produkten skickad till mig? Oavsett frågan så är det ingetdera, jag brukar dessutom skriva ut om jag fått produkten.

      Och ja, jag vet att det ska vara enkelt och väldigt prisvärt att göra eget, men som det är nu med två små barn, två arbetande föräldrar och en vardag som ska rulla på så tar jag många enkla lösningar just nu. Det är så himla mycket som ”är enkelt och bara tar en liten stund” men ska jag tänka så om allt så har jag plötsligt fyllt hela min fritid. Så jag väljer att fokusera på mat och att t ex laga kläder istället för att göra egen hudvård just nu (och baka eget bröd som jag också gärna skulle vilja egentligen). Jag tror att många är i samma sits så jag ser ändå en poäng med att recensera deodoranter.

  2. Är så glad att jag hittat din blogg! Vi har samma intressen. Jag är nästan vegetarian, intresserad av genusfrågan, Miljöpartist och älskar ekoprodukter!☺

Kommentera

