Recension serum och ansiktscreme från Algologie

rec_algologic

Algologie Sérum Ultra Régénerant, 30 ml, ca 429 kr
Algologie Crème Redensifiante Cellulaire , 50 ml, ca 499 kr.

Algolgogie är ett franske hudvårdsmärke med produkter som innehåller ingredienser från havet, bland annat alger. Märket är fritt från de vanligaste dåliga ämnena, som parabener, mineralolja, silikoner och  PEG och ska till största delen innehålla naturliga ingredienser. Jag har fått möjligheten att testa ett serum och en kräm för mogen hy och det har känts perfekt att göra det nu under vinterhalvåret.

Det finns många plus när det gäller det här setet. Både serumet och krämen är otroligt dryga och går lätt in i huden. Bägge produkterna doftar väldigt svagt och kommer i fina glasbehållare. Jag vet inte om mina begynnande rynkor försvunnit eller huden blivit fastare, men jag tycker att min hud känns som att den klarar vintern ovanligt bra. Ofta får jag torra fläckar i pannan och på kinderna när det är kallt ute, men det har jag inte sett skymten av i år. Jag känner mig helt enkelt konstant återfuktad i huden.

På minussidan finns att jag hittar några tveksamma ingredienser när det gäller ansiktscremen. Den innehåller Phenoexyetanol och även parfym vilket jag tycker är sällsynt, och synd eftersom den har en väldigt svag och ”naturligt krämig” doft, så hade jag inte sett det i innehållsförteckningen så hade jag aldrig trott det. Serumet är dock fritt från bägge dessa ämnen.

Betyg: 4/5

Kommentera

