Inlägg till tusen!

Idag firar jag tusen inlägg här på bloggen. I fyra år har jag bloggat här (innan dess har jag haft ett antal olika bloggar). När jag började var jag en mamma-to-be med bara ett par månader kvar till nedkomst, och jag tyckte att jag ändå var hyfsat eko i min livsstil. Tusen inlägg och två barn senare har jag lärt mig massor!

Av mina tusen inlägg handlar en hel del av mina mest lästa inlägg om plastbantning och om miljömedvetna/giftminimerade barnprylar:

Det här med köpt gröt eller egen

Köp nappflaska i glas istället för i plast

Alternativ till plastmatlådan

Plastbantning

Mer om plast: symboler

Tygblöjor: Hur gör vi?

Fem tips för att hålla ordning hemma

Att ha bloggat i fyra år gör att jag ibland känner att jag redan skrivit om det mesta, och inspirationen kan tryta då och då. Under hösten började jag dessutom nytt jobb och började en ny vardag när vi för första gången på dessa fyra år inte hade någon som spenderade mesta delen av sin tid hemma. 2014 slutade jag även med de regelbunda IN:UT-listorna då jag kände att de förlorat sin inspirerande effekt. Störst effekt på inläggsfrekvensen var dock troligen att jag upptäckte Instagram och förlade en hel del av mitt ”vardagsbloggande” dit istället. Följ mig gärna där också!

Det som gjort att jag fortsatt blogga under de tuffa perioderna är såklart era kommentarer och pepp. Tack så otroligt mycket för all feedback, tips och alla fina ord!

Min förhoppning under 2015 är att hitta ny inspiration och att förhoppningsvis blogga lite mer. Kom gärna med önskemål om vad ni vill läsa om i år!

8 reaktioner på ”Inlägg till tusen!

  1. Grattis till inlägg nummer 1000! 🙂
    Kul att läsa de mest lästa inläggen, särskilt tipsen om barngröt eftersom det är ett helt nytt område för mig som inom ett par månader är högaktuellt. Plastbantningen fortsätter här hemma och jag är glad att vi redan nu innan första bebisen kommer har tagit in information och tagit ställning i plast-frågan så vi åtminstone vet var vi står och vart vi vill, även om vi inte är där ännu, men step by step…
    http://minimalisterna.se/step-by-step/

    Här blir det också nappflaska i glas och eventuellt även en från Klean Kanteen eftersom vi vuxna enbart har vattenflaskor därifrån som vi gillar skarpt.

    // Fru Minimalist

    • För oss var det samma att vi hade påbörjat plastrensningen innan barnen kom, men det är ju för oss fortfarande ett pågående projekt. Jag tror att en har väldigt mycket att vinna på att vara medveten innan en får barn, jämfört med att bli det under bebistiden. Det är ju rätt mycket som kommer nytt (eller begagnatnytt) in i hemmet på en väldigt kort tid och det är skönare att redan då ha valt schyssta grejer än att hamna i sitsen att fråga sig om en ska byta ut och ersätta. Fast såklart bättre sent än aldrig, men att slänga gammalt bara för att köpa nytt är ju aldrig miljösmart.

      När barnen var bebisar hade vi både glasnappflaska och flaska från Klean Kanteen. I början hade vi bara glasflaskorna (vi köpte in den från klean kanteen som har dinapp utan bara pip), sedan under en period bägge flaskorna och nu har vi stoppat undan glasflaskorna och barnen har enbart Klean Kanteen-flaskorna. Till storasyster har vi köpt till en sportkork också, men den är inte lika läcksäker så hon använder oftast fortfarande drickpipen som inte läcker alls.

  2. Oj, jag gillar nog alla dina inlägg! Men vegorecept skulle jag gärna se fler av (lite inspiration här i köttvärlden..), produktrecensioner blir jag väldigt glad av och lästipsen vad andra skrivit för smart. Och tre enkla eko! 🙂

    Grattis till tusen inlägg, bra jobbat!

    • Jag känner mig dålig på recept eftersom jag sällan kommer på egna, men nu har vi köpt ”Mera Vego”, så kanske kan det bli lite tips därifrån.

      Tre enkla eko var ju ett tag sen, men kan mycket väl dyka upp igen. 🙂

  3. Själv tycke jag det är svårt med eko-linjen när barnen blir större, de påverkas ju av allt och alla och inte bara mig, sedan måste de ju ha viss rätt till egna val med. Berätta gärna om det om/när det kommer.
    Alltid roligt med bra tips på snabblagad och god mat som är klimatsmart.

    • Ja, det kommer att bli väldigt intressant och då kommer jag absolut att skriva om det. Storasyster har en del åsikter, men det handlar mest om att hon gillar vissa kläder/saker mer, men hon efterfrågar ännu inte saker som vi inte har. Jag frågade henne häromdagen vad hon önskade sig i födelsedagspresent när hon fyller fyra och hon hade ingen aning.

Kommentera

