En riktigt bra deotrio

deox3

Jag fick en fråga om deotips och tänkte därför dela med mig av min bästa deotrio: Bio Beaute by Nuxe, Sopawalla och Dagens början från Färg & Förändring.

Jag tycker att alla dessa är riktigt bra! De håller för det mesta inklusive träningspass, Soapwalla och Dagens Början har jag hittills inte blivit besviken på en enda gång, medan den från Bio Beaute by Nuxe har klappat ihop någon enstaka gång. Samtidigt höll den för en hel månads semester i 35 graders värme så jag upplever ändå att den klarar de flesta situationer. (Och det kan ju vara värt att nämna att jag ammade när jag använde denna, det brukar ge lite extra påfrestningar.)

Vilken jag skulle rekommendera beror helt enkelt på användarens smaksak när det gäller doft och form. Jag tyckte t ex inte att Soapwalla var den ultimata att ha med i väskan på babysimmet (eftersom jag vill tvätta händerna efter att ha tagit på den), men nu har jag ofta den hemma och någon av roll-onvarianterna i träningsväskan.

Soapwalladeon luktar mer kryddigt av tea tree, Bio Beute by Nuxe fruktigt och Dagens början friskt.

Så ni som letar deo – testa någon av dessa och jag tror inte att ni kommer att bli besvikna!

3 reaktioner på ”En riktigt bra deotrio

  1. Pingback: Recension Deo Organic Essence | Ekomamma i stan

  2. Pingback: Ekodeotest ett (eller egentligen tre men vem räknar?) - Min WordPressMin WordPress

  3. Pingback: I mitt badrumsskåp – Ekomamma i stan

Kommentera

