Recension Deo Organic Essence

rec_organic_essence_deo

Organic Essence Relentless All-day deodorant, Lavender, 62 g, ca 145 kr.

…och en deo till. Hade jag använt denna lite längre när jag skrev inlägget om min bästa deotrio så hade den absolut fått vara med. För det här är faktiskt en riktigt bra deo!

För att börja med utsidan – jag tycker generellt att Organic Essence förpackningar är geniala. Att få ekologiska varor i plast känns lite sisådär faktiskt, och glas i alla ära men det är inte alltid superpraktiskt i badrum med klinkergolv (ja, jag talar av erfarenhet :-(). Dessutom tycker jag att de är himla fina vilket alltid är ett plus i min bok.

Själva krämen är bra konsistens för att sätta på och jag har läst att många tycker att den är dryg och lättapplicerad. I teorin gillar jag verkligen formen av ett deostick för att det ska vara lätt att applicera, men jag har märkt att det är svårt att få lagom mängd eftersom jag inte rakar mig under armarna och krämdeon inte går genom håret lika lätt. Istället får jag dutta på ganska lite och sedan smörja in det med fingrarna. Det förtar ju lite det smidiga med ett stick gentemot en burk, men funkar ändå. Denna krämdeo har ju formen av en tub, så det ska bli lite spännande att se hur det ska bli att få ut allt när jag kommer till slutet.

Deon finns i flera dofter, men jag valde lavendel för att jag älskar doften men också för att jag har hört att den ska vara lite bättre än de övriga. Jag tycker att doften är ganska lagom stark, den luktar gott utan att det tar över.

Och så sist men allra viktigaste – hur är funktionen? Jag har använt den både under träningspass och stressiga kaoshämtningar och tycker att den håller måttet absolut. Det här är en deo jag kommer att lägga i min ”favoritlista” och definitivt återkomma till fler gånger.

Betyg: 4,5/5

2 reaktioner på ”Recension Deo Organic Essence

Kommentera

