Påskäggspresenter

Magnetbokstäver i trä, ubåt att ha i badet, memory med träbrickor, playmais, leklera, kamera med ett kalejdoskåp inuti

När jag var liten var det bara godis i påskäggen, men nu för tiden verkar det vara vanligt att även stoppa ner någon liten present. Eftersom vi är väldigt sparsamma med godis till storasyster* känns det som att det är ett trevligt sätt att hålla nere mängden sötsaker i äggen. Här kommer tips på ett gäng saker som är ”äggstorlek” och som jag skulle kunna tänka mig gör mottagaren väldigt glad.

Förutom ovanstående så kan jag tipsa om att lägga i en pixibok, hårspännen, träpärlor, trosor/kalsonger, solglasögon, bakformar, ett tåg till tågbanan, leksaksmat eller varför inte ett pussel (kanske kan ta ut det ur kartongen och lägga bitarna i ägget). Helt klart tror jag att våra barn skulle bli glada för vad som helst. Ett år fick storasyster strumpor i sitt ägg och hon blev superglad! I år vill hon dock helst ha fyra levande kycklingar…

*lillebror har inte introducerats till godis än utan kommer att få russin, torkad frukt eller sockerfria kex i sitt påskägg

2 reaktioner på ”Påskäggspresenter

    • Det är ju en himla fin present att ge till välgörenhet, men kanske passar det bäst för vuxna som du säger. 😉

      Vi kommer inte att ge påskägg till barnen i år, vi har bara gjort det ett år hittills eftersom mormor brukar vilja ge dem och jag tycker att de är för små för att få fler än ett ägg. Hon har dock frågat oss om råd både när det gäller godis och presenter, vilket jag verkligen uppskattar, så det blir både ekogodis (till storasyster) och schyssta saker.

Kommentera

