Ansiktscreme med spf från 100% Pure

100pure

100% Pure Pomegranade antioxidant hydration, 50 ml, ca 249 kr. Finns här.

Under sommarhalvåret brukar jag att använda en ansiktscreme med solskyddsfaktor, och ännu har jag inte hittat någon riktig favorit så jag fortsätter att prova mig fram.

Ansiktskrämen från 100% Pure kommer i en smidig pumptub som är lätt att ha med sig och som doserar bra. Ut kommer en rinnig vätska som påminner mer om en rengöringsmjölk än en kräm. För mig är krämen tyvärr för tunn för att funka på egen hand. Jag tycker att den är svår att smörja in då det inte finns någon krämighet i den, och vid flera tillfällen har krämen lagt sig på torra hudpartier så att det ser ut som att huden flagat. Med ett serum under (eller en kompletterande kräm) gör sig krämen bättre, men jag skulle önska en mer vårdande känsla och jag vill gärna att en kräm ska klara sig på egen hand. Ska jag behöva använda något annat under kan jag lika gärna använda en vanlig solkräm över.

Eftersom krämens solskydd är baserat på titanoxid ger den en vit hinna på huden, men den försvinner snabbt. Doften är svag, men trevlig vilket jag uppskattar eftersom de flesta krämer med spf jag provar inte doftat så kul.

Betyg: 2,5/5

 

 

Kommentera

