Tre enkla eko

Tre enkla eko gör visst comeback ibland när andan faller på. 🙂

1. Dags att köpa underställ till barnen inför höst och vinter? Undvik polyesterfleece då materialet släpper ifrån sig mikropartiklar vid tvätt, vilket inte är bra för våra hav. Ull är ett utmärkt material att välja istället. Håller riktigt varmt och är faktiskt inte särskilt krångligt att tvätta.

2. Tänk på belysningen nu när det börjar bli mycket mörkare. Släck i rum där du inte är så spar du energi.

3. Att laga kläder är ju ett tips i sig, väl värt att göra för för att förlänga livslängden på ett plagg, både ekonomiskt och miljömässigt. Samtidigt är det något av det tråkigaste jag vet. Mitt bästa tips för att ta tag i saken är att boka in en syjunta med en kompis och ta med dig din lagningshög, så känns lagningsjobbet inte lika trist längre.

5 reaktioner på ”Tre enkla eko

  1. Är ju inne på tredje bebisen nu och tänkte slå till på fiffiga barnmatsfrysformar. Självklart vänder jag mig då till dig för att få experttips. Har du något förslag på märke? /Lisa

    • Det finns ju företag som gör särskilt barnmatsfrysformar, men jag tror att det går lika bra med andra formar. Jag fryste till en början in i vårt vanliga frystärningsfack, och sedan använde jag muffinsformar när portionerna blev större. Jag tror säkert att de där silikonformarna blir bra. Jag känner mig hyfsat säker med silikon och särskilt när det inte ska hettas upp.

Kommentera

