Nyårsambitioner 2015

Tänkte följa upp mina nyårslöften (eller ”ambitioner” som jag ville kalla det) nu så här näst sista dagen på året. Följande saker ställde jag in mig på att göra 2015:

Springa ett lopp (har inte bestämt vilket än)
Check! Jag sprang faktiskt två lopp – Kungsholmen runt och Bellmansstafetten. Och det var riktigt roligt! Jag planerat faktiskt att springa minst ett lopp 2016 också, men det blir inte i nyårslöftesform.

Virka någonting
Jag är inte helt klar pga underskattad arbetsmängd, men jag är på sluttampen av att virka en matta till barnens rum. Jag hade hoppats på något mer avancerat, men det får bli ett framtida projekt.

Sticka en kofta
Ingen kofta blev stickad, dock kom jag faktiskt igår med stickandet i slutet av året när jag började på halskragar till barnen. Jag upptäckte att ett stort problem för mig är att hitta mönster på svenska, de flesta fina saker jag vill sticka kommer från Pinterest och där är det mest engelska som gäller. Kan hinta om att jag har ett nytt nyårslöfte i anslutning till detta.

Köra bil när vi är i Frankrike (en tidigare skräck för mig)
Det blev aldrig av att vi åkte till Frankrike i somras, så det blev ingen bilkörning. Det nyårslöftet får stå kvar till nästa år!

Jag SKA göra fotoböcker. Det är tredje året det är min ambition för det nya året, men i år ska det bli av, tredje gången gillt…
Check! Fyra hela fotoböcker blev det. Och nu när vanan är upptagen igen så måste jag ju snart ta tag i att göra en för året 2015…

Och som bubblare kan nämnas att jag faktiskt bakade nästan allt vårt bröd under 2015. Undantaget är hårt bröd och att vi köpt baugette då och då när vi ätit soppa (eftersom barnen specifikt önskat det). Jag är himla nöjd med att jag fått in vanan med brödbaket nu och hoppas att kunna fortsätta likadant under 2016.

Jag är faktiskt himla nöjd med att jag genomförde tre av fem, plus att jag faktiskt kom igång med stickande, om inte med en kofta så jag skulle nästan vilja kalla det fyra av fem. 🙂

Inom kort på andra sidan nyåret kommer nya ambitioner för 2016, ska bara fundera klart först.

Någon annan som tänkt ge nyårslöften?

7 reaktioner på ”Nyårsambitioner 2015

  1. Åh, kul att läsa vad du hade för ambitioner och hur det gick! 🙂

    Både Herr och Fru Minimalist sätter mål för året och vi har börjat fila på dessa så smått men brukar sätta dem först efter nyår när allt firande lugnat sig något. Har beskrivit hur vi gjort nedan där jag även skrivit om årsbrevet som jag kan rekommendera att skriva:
    http://minimalisterna.se/arsbrev-och-mal-2015/

    Läste just mitt årsbrev som jag skrev inför 2015, och även om allt inte slagit in, så är det ändå otroligt kul att läsa, och mycket hinner ändå hända under ett år, både sådant jag föreställt mig och önskat ska hända, medan livet tagit helt andra vägar eller vändningar på andra områden.

  2. Just det, tänkte även skriva att jag är imponerade att du bakat allt ert bröd, samt fått till fotoböckerna! Jag (Fru Minimalist) har haft fotoböcker på min to-do sedan jag och Herr Minimalist gjorde träffades och gjorde vår första gemensamma resa för ca 4 år sedan. Än så länge har vi ingen fotobok i hemmet, minimalistiskt nog. 😉
    Vilken leverantör har du använt dig av?

    • Jag hade fotoböcker på listan sedan barnen föddes, innan gjorde jag en per år, men med barnen eskalerade fotandet 🙂 och jag hann helt enkelt inte med. Så därav fyra fotoböcker på en och samma gång – en per år sedan barnen fötts.

      Jag använde mig att Önskefoto, framför allt beroende på att jag där kunde få böckerna med omslag i linne. Ska de stå framme i bokhyllan tycker jag att det är viktigt att de är fina. Sedan tycker jag att bildkvalitet mm är helt ok så jag kommer även att göra årets album där.

  3. Så imponerad av att du fixat fotoböckerna! De har stått på min lista i evigheter och förra året provade vi att överföra dem från min till sambons lista. Men det funkade ju tyvärr inte heller… nåja. Kanske 2016. Undrar liksom fru Minimalist vilken leverantör du valde?
    Även brödbaket imponerar! Kanske är det som du säger, mest en vana, men ändå otroligt att du bakat allt själv!
    Ett lopp ska jag också springa någon gång. Siktar lite på Malmö-milen. Längre än så känns oöverkomligt för mig.
    Kul med stickning och virkning! Lycka till med slutförandet 🙂

    • Som jag skrev till Fru Minimalist så har jag också haft fotoböckerna på listan några år, men plötsligt hände det! Jag använde Önskefoto eftersom jag hittade finast omslag där, tycker att det är viktigt eftersom de ska stå framme i bokhyllan.

      Mitt första lopp var en mil, då hade jag max sprungit 0,7 km innan men det gick bra! Lycka till med löpningen!

  4. Åh fin bloggen ser ut! Det var länge sen jag surfade in här känner jag. Det var väl ett av mina 2015, tillbringa mer tid i nuet och mindre tid på nätet. Har funkat rätt bra. =)
    Inför 2016 kör jag på
    1. Klippa håret. Kort jäkla frisyr. Helt vansinnigt trött på mitt ”sparade” barr, som skkulle bli en lång, härlig historia men som aldrig blir längre än till axlarna och är ett evigt trassel. Så tillbaka till kort.
    2. Jag kör 30 day yoga challange! Inne på dag 3 nu och längtar till nästa pass (när barnet har gått och lagt sig, vi kör lite morgonyoga tillsammans men det blir som VÄLDIGT okoncentrerat).
    3. Pyssla om mig själv mer!
    4. Fortsätta vara mer i nuet. =)

    KRAM!

Kommentera

