Recension Estelle & Thild Super Bioactive ansiktscreme plus serum

rec_estelle_o_thild_ansikte

Estelle & Thild Super Bioactive Firmig Day cream, 50 ml, ca 479 kr
Estelle & Thild Super Bioactive Age control serum, 30 ml, ca 495 kr

Oj vad länge sen det var jag skrev en recension här. Det beror nog framför allt på att jag den senaste tiden fallit tillbaka på gamla trotjänare men nu börjar de ta slut så det kommer kanske att bli lite recensioner här framöver.

Denna duo från svenska Estelle & Thild köpte jag i somras när de hade ett bra erbjudande på taxfreen på vår semester. Jag har alltså använt produkterna i lite över ett halvår. Super Bioactiveserien är en serie som är tänkt att minska ålderstecken och ge en ungdomligare hudstruktur.

För det första måste jag säga att jag är en sucker för snygga förpackningar, särskilt i glas, och dessa får höga stilpoäng tycker jag. Jag gillar också dessa pumpflaskor som är lätta att dosera och inte ger för mycket kräm. Krämen som kommer ut är relativt tunn och doftar lagom starkt för min del. Doften är frisk och lätt fruktig. Den går in i huden bra och är himla dryg, efter ett halvår (om inte daglig användning) så har jag mer än hälften av flaskorna kvar.

På minussidan så tycker jag inte riktigt att duon klarat att återfukta huden helt under vintern, jag har återigen fått torra fläckar i pannan och på kinderna. När jag duschat varmt och smörjt in mig direkt efteråt så har krämen svidit vilket inte känns bra alls. (Visst är det så att vissa kan göra det av aktiva ingredienser?) För min del känns det som att krämen funkat väldigt bra under sommaren, men inte alls under vinterhalvåret vilket påverkar betyget. Ytterligare ett minus är priset.

Betyg: 3,5

Kommentera

