En oinspirerad bloggares försök till nystart

Det har varit lite sporadiskt med inlägg här den senaste tiden tyvärr. Hela familjen råkade ut för vabruari och ännu in i mars har vi kört vidare i sjukdomsträsket. Jag har flera gånger påbörjat inlägg men bara tappat sugen då jag känt mig tom på idéer. Nu har jag dock börjat se ljuset i tunneln och har faktiskt några inlägg på gång men tänkte också försöka hitta motivationen igen genom att fråga er vad ni vill läsa om.

Den här gången tänkte jag testa en ny variant; skriv rubriken så skriver jag inlägget! Enda regeln är att rubrikerna ska knyta an till bloggens tema. Hoppas på att få många inlägg att skriva!

12 reaktioner på ”En oinspirerad bloggares försök till nystart

  1. Ekologiskt och ekonomiskt (eller ekologiskt vs ekonomiskt om du vill ta den vinkeln)
    I mitt badrumsskåp
    Barnens kläder
    Städa eko
    Ekologiska pensionspengar
    Mina bästa hårvårds produkter
    Sommarkitad (som du gjorde med vinterkläder en gång fast nu med sommar)
    Ekologiska sommarnöjen för en barnfamilj (i sthlm?)

    🙂
    Eller nått sånt! Blir kul att läsa!

  2. Jag tycker ju att du har bästa blandningen av det mesta! Med det sagt så gillar jag att läsa om ordning o struktur, vilka är era städrutinet o vad använder ni för ngt, hur håller ni var sak på sin plats, har alla saker en plats, hur tänker du inför barnens sommarkläder, gillar också mycket dina inlägg där du funderar kring föräldraledighet o såna teman! Hoppas inspirationen infinner sig igen! Det sitter iaf en läsare här som alltid blir glad när det kommer något nytt här! Glad påsk! Karin

  3. Vad finns i mitt köksskåp (ur plastbantningssyn)
    Förvaring och struktur i barnens rum
    Utelek
    Loppis (vad satsar du på i köpväg, vad bör man tänka på och/eller undvika?)
    Rensa, rensa, rensa

    Tack för en väldigt inspirerande blogg

    • Roligt nog så var faktiskt ett av mina redan planerade inlägg just ett om loppis så jag har fyllt ut det lite med den info du efterfrågade.
      Förvaraing i barnens rum var jag nästan säker på att jag skrivit om, men jag har letat i bloggen och inte hittat något, så ett sånt kommer också. Och alla de andra tipsen skriver jag också ner såklart och ska skriva inlägg om såsmåningom.

  4. Omgivningens reaktioner på mitt ekointresse
    Hur har omgivningen reagerat, förstår om de nu efter flera år inte längre reagerar, men hur var reaktionerna i början och hur reagerar nya bekantskaper. 🙂

    Våra viktigaste ekologiska val
    Vilka områden tummar du och familjen inte på när det gäller ekologiska val.

    Svåra områden i ekodjungeln
    Saker, intressen eller aktiviteter där du upplever det svårt eller inte värt pengarna att ta det ekologiska ansvar du skulle vilja.

Kommentera

