Vad barnen fick i påskägget

paskagg

I påsk fick barnen varsitt påskägg av sin mormor. Vi föräldrar ger själva inget påskägg till barnen utan vi tycker att det räcker bra med ett var och mormor vill gärna ge.

I påskägget låg ett par chokladharar (dock mindre modell än dem på bilden), några chokladägg, ett par strumpor med lillebrors favoritponny och varsitt litet legoset.

När det gäller presenter håller vi oss till ”good enough”, och det här var lagom tycker vi som gärna håller nere godismängden och lego är den plastleksak som vi tycker är helt okej.

4 reaktioner på ”Vad barnen fick i påskägget

  1. Vår kille är bara två – så hans ägg från oss innehöll en näve biosaurus ”chips” (och bara två skriver jag för jag tänker att större barn kanske inte är så impade av biosaurusarna?) Han älskar dem! Farmor gav ett ägg som innehöll en liten bok. Perfa present!

    • Åh, är det de som säljs på Hemköp? Fick tips om dem i en ekogrupp jag är med i, men har inte sett dem på något av ”mina” Hemköp ännu.

      En bok i ett ägg var ju toppen! Så länge de är små är ju en pixi perfekt och för större barn kan ju en kapitelbok funka bra. Tyvärr kräver de flesta böcker vi läser just nu gigantiska ägg. 😉

  2. Jag håller långsamt på att lära mig att skala ner mina presenter till barnen. Jag vill gärna överösa dom med allt jag aldrig fick, men det är ju inte särskilt hållbart i längden. Det är en långsam process men det går helt klart framåt.

    I år blev det en påskpåse med ett ägg i metall från indiska fyllt med en lagom mängd godis samt varsitt lego-set. Vi har precis rensat ut två kassar leksaker så det kändes helt okej att fylla på med lite lego.
    Påskpåsarna sparas till nästa år, likaså de numera urdiskade äggen.

Kommentera

