IN:UT Maj

image

IN:
8 picknickglas
4 badlakan
1 kjol
2 shorts
8 galgar
1 skor
1 vattenkanna
3 stora krukor
1 plånbok

Summa IN: 29

UT:
1 par hörlurar
1 plånbok
1 träslev
2 champangeglas
1 skor

Summa UT: 7

Kommentar: Alltså jag tror jag måste ställa mig någon skämshörna snart. 29 prylar in på en månad! Å ena sidan tycker jag att alla köp var ”bra köp” men kanske är det just därför som jag borde skämmas.

Garderoben fortsätter att uppdateras, dock är det mesta utrensade lagt i ”kanskelådan” så inget på UT-listan än men jag tror att jag måste göra en genomgång där snart. Jag är dock nöjd med hur garderoben växer fram och att jag faktiskt kan lägga undan de där plaggen som är lite för tajta/korta/noppiga för att jag investerat i bättre plagg. Under en period har dock både nya och gamla kläder tagit plats i garderoben vilket gjorde att jag upplevde ett behov av fler galgar. Hade nog räckt med ett par men Ikea hade endast åttapack så det fick bli ett sådant när vi var där. Lite många egentligen, men behåller dem tills jag ser hur många plagg i garderoben som är optimalt för mig.

Sedan fortsätter sommaruppdateringen av hemmet. Växterna har fått lite större krukor och jag har äntligen investerat i en vattenkanna att ha på balkongen. Förra sommaren sprang jag fram och tillbaka med en litermått vilket inte var optimalt med tanke på hur många krukor vi hade därute. Sedan har vi köpt picknickglas i rostfritt stål när de hade kampanjpris på dessa på Goodforkids.se. Köpte fyra att ha hemma och fyra på landet. Dessa är stapelbara (det går att trycka ihop dem mer än på bilden men jag ville visa färgerna) och jag tänker att det är smidigare att ha med sig en vattenflaska att fylla på + glas än varsin flaska. Vi har också köpt badlakan i ekobomull att ha på stranden eftersom vi inte haft detta innan och det vållat problem varje gång vi ska på badutflykt. Vi har en rätt så minimalistisk handdukssamling där vi använder alla vi har och tvättar och hänger upp på sina platser igen – varsin handduk för dusch i badrummet och sedan har jag och maken varsin för träning. Fullt tillräckligt för hemmabruk men vill gärna ha extra som kan få bli lite sandiga/gräsfläckiga. Så nu hoppas vi på en sommar full av picknickar och strandhäng!

På UT-listan är det denna månad endast saker som gått sönder, det vill säga inget har rensats. Skor och plånbok ersattes snabbt av liknande modeller, men får se hur jag gör med de övriga sakerna. Troligtvis kommer vi att köpa nya champagneglas men inväntar erbjudande på dessa.

Kom på nu i och för sig att jag rensat i syskåpet, men svårt att kvantifiera sytillbehör som vadd, knappar och dragkedjor. Och jag glömde faktiskt att räkna.

Barnens IN:UT

IN:
11 leggings
2 par jeans
2 nattlinnen
4 klänningar
2 par strumpbyxor
2 badrockar

Summa IN: 23

UT:
5 leggings
1 jeans

Summa UT: 6

Kommentar: I maj månad besökte jag inte mindre än fyra loppisar! Fokus var att hitta byxor till barnen eftersom det är det som slits, både leggings och jeans får lätt hål på knäna (särskilt som de flesta är begagnade från start). Jag brukar försöka laga första gången/gångerna det händer men till slut blir det för stora jobb och då får det blir tygåtervinningen istället.

Nu är förråden påfyllda och även om jag det kan kännas som att jag gick lite overload med 11 (!) leggings så vet jag att med den takten storasyster får hål på knäna så är det är i stort sett hälften av byxorna som kommer att kunna gå vidare till lillebror, så bra att passa på när vi hittar i rätt storlek och fint skick på loppis.

2 reaktioner på ”IN:UT Maj

  1. Handdukarna är så fina och bra med eko. Väntar på en recension ;). Här har jag insett att leggings saknas. Lo kryper ju och med shorts så blir ju knäna alldeles röda. Men nu har jag sett att det finns trekvarts leggings också så det blir det jag jakt på.

    • Ett tips är att Åhlens har leggings i ekobomull både korta och långa ta 3 betala för 2. Dock är de hyfsat tunna vilket är skönt på sommaren men kanske sämre om de ska hålla att krypa i (fast om det är inomhus så slits de kanske inte så mkt). Och de är inte GOTS-märkta som t ex Polarns är, men de har inte ta 3 betala för 2…

Kommentera

