Maria Åkerberg Sun Lotion SPF 20

Maria Åkerberg Sun Lotion SPF 20, 30 ml, 75 kr

När jag spanade in denna kunde jag inte hitta någon info om det var en vårdande/”vanlig” ansikskräm med solkskyddsfaktor eller om det var en renodlad solskyddskräm så jag köpte den på vinst och förlust. Det visade sig dock vara en ”vanlig” solskyddskräm vilket inte var vad jag hade hoppats på men kul att testa.

+
Ganska rinnig så lätt att smörja ut (kan tänka mig att det passar dem som tycker att t ex Eco Cosmetics är för tjock)

Den vita hinnan försvinner snabbt

Bra med en minitub som alltid kan ligga i handväskan för spontana tillfällen


Konsistensen får både plus och minus då jag tycker att det är lätt att få ut för mycket (och det har även hänt att jag spillt ut på golvet när jag råkat trycka lite väl hårt på tuben)

Priset är lite väl högt tycker jag om jag jämför med andra ekosolskydd, även för den större tuben (100 ml kostar 245 kr).

Betyg: 3,5/5 (Hade nog blivit 4-4,5 om det inte varit för priset)

Kommentera

