John Master Organics Lavender Rosmary Schampoo

John Master Organics, Lavender Rosmary Schampoo, 236 m, 239 kr.

Jag fortsätter min testning av produkter som blivit prisade i sociala medier. John Master Organics är ett märke som i stort sett alltid dykt upp när jag frågat om tips på schampon och detta är det andra schampot jag testar från märket.

Till att börja med måste jag erkänna att jag är väldigt förtjust i lavendel, och denna kombination med rosmarin luktar riktigt gott. Det är en doftslig fröjd att massera i detta schampo i håret. Jag tycker även att det skummar bra och är lätt att löddra in i håret. Jag brukar använda ett balsam till, men skulle nog klara mig utan också. Schampot är ganska drygt då det är så lätt att fördela i håret.

Jag upplever att detta är ett av de bättre ekoschampona jag testat och mitt hår klarar sig med två tvättar i veckan. Men med tanke på priset och de många lovorden så hade jag dock nog förväntat ännu mig lite mer.

Betyg: 4/5

Kommentera

