Jr Liggett’s Schampotvål

Skärmklipp

Jr Liggetts Old Fashioned Bar Schampoo, Coconut & Argain oil, 99g, ca 99 kr. Finns bland annat här.

Jag är ett stort fan av schampotvålar, de är ofta dryga och så slipper jag plastflaskor. Jr Liggetts finns i ett flertal olika dofter/innehåll, jag har dock endast testat coconut & argainoil. Jag tycker dock inte att doften är så framträdande, den har en ganska svag tvåldoft.

Tvålen funkar fint på mitt klassiskt skandinaviska hår, jag behöver tvätta håret ungefär var tredje dag vilket är samma frekvens som med de ekoschampon som funkat bäst med mitt hår. (Mitt mål är att tvätta en gång i veckan.) Som med alla schampotvålar jag testat blir dock håret lite strävare än vanligt, så balsam är ett måste.

Generellt sett tycker jag att det här är schampo som gör sitt jobb, och som gör det bra. Det är ett schampo som jag återkommer till då detta som sagt ändå är ett av de bättre ekoschampona jag testat även om jag fortfarande väntar på det där schampot som gör att det räcker med en gång i veckan.

Jag önskar dock att det fanns ett tillhörande tvålfodral för att lätt kunna ta med tvålen på resa/på gymmet. Tipsa gärna om någon vet ett bra tvålfodral!

Betyg 4/5

PS. Vanligen brukar jag ha egna bilder på produkterna jag testar, men nu hann bilden försvinna i min trasiga dator och av tvålen kvarstår bara en liten tunn rest, så denna gång fick det bli en produktbild lånad från Jordklok.

2 reaktioner på ”Jr Liggett’s Schampotvål

  1. Den amerikanska webbutiken har en utmärkt ventilerad tvålkopp för schampot. Tidigare såldes den i Sverige av simplynatural men de har tyvärr stängt sin butik. Frakt från USA blir dyrt, hjälp mig gärna att ligga på jordklok om att ta in produkten. Gärna deras små-tvålar och raklödder också.

Kommentera

