IN:UT juli

IN:
1 skal/regnjacka
6 trosor
3 böcker
5 klädesplagg (1 skjorta, 1 linne, 2 t-shorts och 1 baddräkt)
1 väskhängare
1 mobil
Totalt IN: 17

UT:
1 regnkappa
6 trosor
3 böcker
4 klädesplagg (3 klänningar, 1 linne)
1 mobil
Totalt UT: 15

Kommentar: Jag som trodde att vår semesterländerna skulle resultera i nära noll på IN:UT-listan men icke. Det började när jag kom ner på botten i underklädeslådan vid packningen och hittade ett gäng håliga och mycket slitna trosor, som ersattes av lika många nya. (Vet inte om det är det rätta antalet men tänker att jag har ett gäng till som är lite slitna så tycker jag att jag har för många så behöver jag ju inte ersätta när de sen rensas ut. Någon som vill avslöja hur många ni har och om ni tycker att det räcker?) Sedan köpte jag faktiskt tre pocketböcker att ha med på resan. Jag brukar annars låna på bibblan, men det känns inte riktigt rätt att ta med biblioteksböcker på utomlandsemster. Det tre böckerna är nu utlästa och har getts vidare till nya läsare.

På resmålet passade jag och svägerskan på att byta lite kläder och sedan hände det sig att vi besökte rean hos den franska butikskedjan Petit Bateau som säljer kläder i marint/randigt tema. (Gissa vems stil det passar perfekt. 😉) Planen var att ersätta ett favoritlinne som blivit missfärgat i tvätten i början av resan (makens bror råkade missa att han hade en bläckpenna i fickan i ett plagg han tvättat med vår tvätt) men några fler plagg följde med. Jag är dock supernöjd med dessa köp. Äntligen har jag hittat en t-shirtmodell som passar mig! Petit Bateau har tyvärr inga kläder i ekobomull eller liknande, men jag är himla nöjd med kvaliteten på plaggen. Enligt hemsidan ska de flesta av märkets plagg tillverkas i Frankrike vilket jag tycker är positivt. Jag köpte bland annat en randig t-shirt som liknar en jag köpte i våras på Lindex (i ekobomull) men som blivit ful i halsringningen efter första tvätten. Är så less på plagg som inte håller måttet så det är guld värt att hitta basplagg i bra kvalitet, även om jag önskar att Petit Bateau använde sig av ekobomull.

På listan finns även en regnjacka/kappa med på både in och ut. Min gamla impulsköptes (när Lidl hade en försäljning av regnkappor i bionich finish) och visade sig ganska snabbt vara för stor, men har hängt med ändå. Den har funkat för barnvagnspromenades, men jag har stört mig väldigt mycket på den när jag cyklat till jobbet i regn så när Addnature reade funktionsplagg innan vi reste så köpte jag helt enkelt en ny. Det blev en från Houdini som ska vara ok i material och ytbehandling.

Sist men inte minst så kom äntligen min beställda mobil! (Den gamla gick sönder i maj men missade den på ut-listan då så slänger in den här med.)

Barnens IN:UT:

IN:
1 rockring
1 klänning
2 Eiffeltorn
Totalt in: 4

UT:
1 dvd
1 gosedjur
1 nattlinne
1 sköterska
Totalt UT: 4

Kommentar: På resan förlorade vi några saker – lillebrors gosedjur, skötväskan och ett nattlinne som gick sönder. Dvd:n gick sönder hemma.

På ett tivoli vann storasyster en rockring, och de fick även köpa varsitt litet Eiffeltorn i metall som souvenirer i Paris. Barnen hade fått 10 euro var i semesterpengar av sin farfar och det ovan var vad som köptes för de egna pengarna. Helt ok tyckte jag. Sedan köpte jag också en klänning till storasyster på Petit Bateau-rean.

Kommentera

