Julbaka själv för full kontroll på innehållet

 

julbak

Att baka själv är det enklaste sättet att få koll på innehållet och säkerställa att det blir precis så ekologiskt som du vill ha det. Jag tänkte därför dela med mig av två recept:

Leilas lussekatter. Jag bakade dessa för första gången i år efter att ha testat olika recept men inte tyckt något varit riktigt bra. Dessa blev dock himla goda så kommer absolut att fortsätta med detta recept.

Ekstra pepparkaksdeg. Jag använder alltid detta recept från Dagens Nyheter där jag klippte ut det för många år sedan. Brukar alltid få höra att mina pepparkakor är himla goda så är väldigt glad för detta recept.

För Stockholmaren som vill ändå köpa färdig pepparkaksdeg läste jag hos Ekotipset att Ica Kvantum Liljeholmen har färdig ekologisk deg utan konstiga tillsatser (märket är Mormor Gretas).

Kommentera

