IN:UT December

Sista IN:UT för för 2016. Har känt mig tudelad till konceptet under året, så ska känna efter lite mer om det blir en fortsättning 2017. Vad säger ni som läser, vill ni läsa mer IN:UT även under nästa år?

IN:
1 dator (ersatte trasig)
2 högtalare (saknade sedan länge)
1 örhängen
2 strumpbyxor (ersatte trasiga)
1 tofflor
Totalt IN: 7

UT:
2 ljusstakar (användes inte)
1 strumpbyxor (trasiga)
1 tofflor (utslitna)
Totalt UT: 4

Kommentar: Det kändes som ”äntligen” när vi i början av december styrde upp en musiklösning som gjorde att jag kunde frossa i julmusik. Sedan köpte jag ett par önskade örhängen för presentkort lite som julklapp till mig själv, och jag och maken gav varandra ett par välbehövliga par tofflor på grund av kallt på golven här hemma.

Barnens IN:UT
IN:
2 lucialinnen (beg)
1 luciakrona (beg)
1 ulltröja (behövde nästa strl)
1 klänning (nästa strl)
1 strumpbyxor (nästa strl)
1 tröja (beg)
2 pussel (julklapp)
1 docka (julklapp)
2 utklädningsplagg (julklapp)
1 kassaapparat (julklapp)
2 snöglober (julklapp)
1 legobygge (julklapp)
1 hjälm (julklapp)
Totalt IN: 16

UT:
1 pepparkaksdräkt (urvuxen)
2 pussel (urvuxta)
3 leggnings (trasiga)
Totalt UT: 6

Kommentar: Föga förvånande blev det en del på IN-listan för barnen under julmånaden, men tycker ändå att 16 saker in för två barn under jul är hyfsat lite eftersom en del är kläder och nyttosaker. Tillsammans fick barnen 10 julklappar vilket känns perfekt faktiskt. Sedan behövdes en del inköp inför luciafirandet på förskolan. Det enda som jag tänker var onödigt var att jag så gärna ville ge barnen nya syskonmatchade julkläder, men där passade jag i alla fall på att köpa nästa storlek till storasyster och köpte en begagnad tröja till lillebror.

Vad gäller ut-listan är jag hyfsat besviken på de leggings i ekobomull som jag köpte nya i somras. Alla har gått sönder! Köpte i samma veva tre leggings från POP begagnat som helt uppenbart hållit bättre kvalitet.

 

 

6 reaktioner på ”IN:UT December

  1. Å vad tråkigt med ekolegingsen! Vilket märke var det? Mailar du dem och klagar? Vi har ett par från Duns som också var så tunna att de gick sönder dirket. När jag mailade och klagade hänvisade de mig bara till affären jag köpt dem i. Tråkig attityd tycker jag!

    • Vad tråkigt att höra att du fick det bemötandet av Duns. Det var Åhlens leggings i ekobomull jag köpt. De är också tunna i tyget så gissar att är det som gör att de tål barnlek sämre.

  2. Jag håller med om leggingsen, reklamera reklamera reklamera. Gå till butiken du köpt dem i och om de är omedgörliga gå vidare, inte till tillverkaren i första hand utan till konsumentrådgivaren i din kommun. Det är butiken som ska ersätta, de i sin tur får prata med tillverkaren om sina krav. Oavsett om det är ekoplagg eller ej så ska de hålla längre än så, mycket längre. De flesta tillverkare/märken blir dessutom glada om man skickar ett mail och beskriver vad som ör fel på deras produkt, de ser det som en kvalitetssäkran att uppdatera sig med vad kunderna upplever och kunna göra produkterna bättre därefter.

  3. Angående in-ut listan vara eller icke-vara så har jag tänkt på en idé som jag själv har tänkt att köra under 2017. Gå igenom ett rum/plats/typ av prylar (ex elprylar, smycken) liknande i månaden. Organisera, rensa och se vad vi har. Började så 2016 å gillar konceptet. Det hade varit intressant med blogginlägg där du tex mer fokusera på barnens kläder eller liknande. Vad byter du ut, vilken typ av plagg kommer du inte införskaffa i nästa stlk för att de inte använts, varit onödiga dålig kvalitet och liknande å vilka vill du verkligen fortsätta med. Likadant till dig själv hur går det med din 5 piece french wardrob etc. Lite djupare in och ut som mer fokuserar på det bakomliggande hade jag tyckt varit kul, så jag oxå får inspiration att fortsätta med min genomgång.

Kommentera

