Recension Schampotvål Malin i Ratan

Schampotvål från Malin i Ratan, 100-120 g, säljs bland annat hos Darling Eco, 115 kr.

Schampokakor är en av mina favoritprodukter i badrumsskåpet. De är dryga, lätta att ta med sig och du får en plastflaska mindre i badrummet och i återvinningen. Dessutom vet jag inte om det är något med min hårtyp men mitt hår brukar gilla schampokakor.

Denna är inget undantag. Jag behöver tvätta håret ungefär lika ofta som jag behöver med de bäst fungerande ekochampona jag testat, det vill säga ungefär var tredje dag. Schampot löddrar bra och jag kan använda det både för håret och på kroppen utan att känna mig uttorkad. Det har en ”naturlig” lukt, vilket å ena sidan känns lite trist å andra sidan känns bra då jag vet att inga skumma parfymämnen är tillsatta.

Ytterligare ett plus med denna tvål är att den är handgjord i Sverige. Så himla fint att kunna köpa lokalproducerat och stötta en liten entreprenör.

Betyg: 4,5/5

Kommentera

