Lyx-lördag och sköna söndag

Det var inte planerat, men i helgen har det blivit så att datorn har fått stå, utan vare sig blogguppdateringar eller läsande hos någon annan bloggare. Mestadels skönt, men nu har jag lite att ta igen.

Gårdagen var en riktigt lyxig dag. Den började med ett skönt yogapass med efterföljande bastu, och sedan mötte jag upp en långväga vän för en fika. Eftersom hon bor i stan så ses vi alldels för sällan, men det är lika kul när vi väl gör det.

På kvällen fick vi erbjudande om barnvakt. Så jag och maken gick ut och åt, och E var hemma hos sin mormor och morbror. Riktigt lyckat för alla parter tror jag. Dock gjorde detta att det inte blev någon riktig Earth hour för oss, men det var i alla fall ganska nedsläckt och mysigt med tända ljus på resturangen.

Idag har vi haft lägenhetsvisning (karusellen fortsätter eftersom vi inte fick den vi hoppats på sist) och sedan har jag varit och fikat hemma hos en vän som ganska nyligen flyttat. Jag blev bjuden på supergod kladdkaka, och fick en riktigt lägenhetsinspirationsdos.

Nu är det dags för en lite sen middag, och sen kanske jag har tid att kolla in vad som hänt hos er andra bloggare. Hoppas att ni haft en lika fin helg som jag har haft!

 

6 reaktioner på ”Lyx-lördag och sköna söndag

  1. Men åh, jag som har kommenterat här då och då – har nu förstått att mina kommentarer inte kommit fram då jag bara fyllt i namn och webbplats, och i farten susat till nästa blogg efter jag tryckt på ”skicka kommentar”.

    Nu borde det synas 😉

    Så mysigt med lite barnfri-tid! Är allt lite avis då vi har sällsynta tillfällen med sånt, och absolut inte kvällstid! Lät inte helt fel med restaurangbesök med tända ljus 🙂

    Kram!

    • Åh vad roligt att höra av dig!

      Har inte alls sett dina kommentarer tidigare 😦 men bra att det gått fram nu!

      Det här var faktiskt första gången vi hade kvällsbarnvakt, och jag tror att det är sjätte eller sjunde gången totalt, så superofta har det inte varit. Hoppas på lite fler sådana tillfällen framöver och kanske till och med en övernattning så småningom. För hur underbar E än är så är det trevligt med lite tumanhandtid också, och sen måste man ju dela med sig av underbaringen till mormor och farmor också.

      Kram!

  2. Tack för fikasällskapet i söndags! Jag håller just på att gå igenom mina olästa blogginlägg (69 stycken) och hamnade här.

Lämna en kommentar