Piffa upp trista plagg

På senaste loppisen slank det med en svart långärmad t-shirt med bland fynden. Inte superkul färgval för en 1,5-åring, men den var i gott skick och kostade fem spänn. ”Hon kanske kan ha den med färgglada byxor” tänkte jag, men sen kom tanken på att piffa upp den lite. Efter lite letande i tyglådan hittade jag lejontyget från när jag var liten och så var det bara att klippa till och sy.

Hade jag haft mer tid och ork hade det blivit någon roligare form än ett hjärta, men bättre ett klart plagg som används än ett snyggt projekt på syhögen. Att sy på en egen applikation är dessutom ett toppen sätt att dölja fula fläckar som barn lätt får på kläderna och ge plagget en lite längre livslängd.

9 reaktioner på ”Piffa upp trista plagg

  1. Så smart! Här används de enfärgade överdelar till mönstrade nederdelar, men en snygg och enkel applikation är ju absolut ingen dum idé! Sicksackade du bara eller hade du vliselin?

    Sv: Tack detsamma! Hoppas att ni får lika vackert väder som vi tycks få 🙂

    • Jag sicksackade bara. Blev inte supersnyggt då det blev lite bubbligt, men tyckte att det var så lite att det var ok. Vill man undvika det kan man ju som du skriver använda vliselin eller ta ett stummare tyg på applikationen. Jag valde mellan lejontyget i trikå och ett tyg med fåglar som var stumt, kanske använder jag det senare nästa gång.

Kommentera

