Utedag

Känns som om det var full rulle veckans första halva, men nu börjar det lugna ner sig.

Igår avslutade jag på jobbet. Idag fick jag sovmorgon och sedan gick hela familjen ut och lunchpicknickade i gräset. Efteråt promenerade vi i sakta mak längst vattnet och E fick gå själv och bestämma takten. Det blev en del pauser för att titta på myror, vågor, blommor, och en liten paus där hon hittade en mamma och ett litet större barn som delade med sig av äppelklyftor!

Sämre kan man ha det! Känns helt galet att jag nu inte ska jobba förrän i september när E blivit inskolad på förkolan. Hoppas på en riktigt härlig sommar!

8 reaktioner på ”Utedag

  1. Härligt. Jag har litelite skola kvar, sen ska jag också vara ledig hela långa sommaren tillsammans med A! Två somrar på rad känns verkligen som en härlig bonus. Samtidigt som jag inte kan låta bli att tänka att man kan göra så om man har delat på ledigheten under året när jag träffar mammor ur föräldragruppen som varit hemma 13-14 månader i sträck och går tillbaka till jobbet nu och är avundsjuka… Nu hoppas vi på en lagom varm sommar (och att A lär sig gå, det skulle faktiskt underlätta emellanåt…)!

    • Håller helt med om att det är en härlig bonus! Visst är det lite tight ekonomiskt, men vi värderar tiden högre än pengarna.

  2. Å det låter riktigt härligt! Jag kommer själv vara ledig från idag till mitten på augusti – så vad sägs om lite söderhäng nån dag?

    • Ja, det går fort! Ibland vill man bara stanna tiden, rätt var det är så är hon stor på riktigt.

Kommentera

