Klädmärkning pågår

I veckan fick vi hem våra namnlappar (som vi beställt efter tips från Hanna) och nu pågår projekt namnmärkning för fullt.

Särskilt nöjd är jag med lösningen jag hittat för de kläder som jag inte vill märka permanent: Jag använder samma lappar, men stryker dem på en tygremsa och syr på. Det är verkligen inte det mest tidseffektiva sättet, men smidigt att bara behöva beställa en typ av etiketter. Jag tänker också att det kan vara bra för igenkänningsfaktorn både hos oss föräldrar,  förskolepersonalen och E själv.

Jag funderar även på att beställa likadana klisterlappar för att märka stövlar

6 reaktioner på ”Klädmärkning pågår

  1. Visst var de enkla att använda? Jag gillar dem skarpt, och med ett lite eget tryck istället för bara namn så blir det nog mycket lättare framförallt för barn och personal att skilja på plaggen 🙂

    Smart lösning på plaggen man inte vill ha ”evighetsmärkta”, nu märkte jag allt med märkpenna eller lapp då jag inte hade tid eller ork att komma på något bättre, men din idé ska jag nog använda mig av i fortsättningen!

    Sv: Ja, PoP’s verkar vara de som är lättast att få tag i beggade, och även om de inte kom superbra till i årets test så är jag övertygad om att de håller hög kvalitet på sina overaller! Skulle man stirra sig blind på olika tester skulle man ju inte bli klok.. 🙂

    • Ja, verkligen och så fina också! Har ni tvättat några plagg än så ni vet hur de håller där?

  2. Hej! Snubblade in på din sida och undrar, var köpte ni klisterlapparna och är de giftfria?/Hälsn Anna

    • Vi beställde dem från en webbshop som heter Glada Grodan. Tyvärr är de inte giftfria på något sätt, tror att det är svårt att hitta sådana strykpålappar då jag inte sett några som inte är plastbaserade. Ska det vara giftfritt skulle jag rekommendera vävda namnband som sys i eller att helt enkelt skriva med märkpenna. Det är nog dessutom ändå vad jag skulle rekommendera efter att ha haft förskolebarn ett år (svårt att veta innan vad som funkar). De enda gångerna jag tyckt det varit smidigast med strykpålapparna är de gånger då det inte funnits någon lapp i plagget att skriva på och att skriva med penna direkt på tyget brukar göra att det syns igenom.

Kommentera

