Vi har köpt gran!

ekogran

Igår köpte vi gran i vår familj, men vi har inte promenerat upp till torget och burit hem en utvald gran. Istället har jag knappat in en beställning på nätet och granen kommer att levereras hem till oss helgen innan julafton.

I år var jag nämligen bestämd att jag skulle försöka få tag på en ekologisk gran hem till oss. Vi bor ju ändå i en stor stad där det finns en stor marknad för ekologiskt, så jag tänkte att det måste ju finnas något ställe som säljer inom rimligt avstånd från oss. En sökning på nätet gav dock något ännu bättre, ett ställe som säjer kravmärkta ekogranar med hemleverans. Ska bli spännande att se om vi blir så nöjda som jag tror, men recensionerna på hemsidan lät väldigt lovande. Dessutom blev det inte särskilt mycket dyrare än att köpa en icke-ekogran på vårt torg.

Vi beställde en rödgran eftersom jag gillar doften och utseendet av den, men de säljer även ekologiska kungsgranar vilker jag tycker är positivt eftersom många föredrar den. Kungsgranen är annars en gran att undvika för den som vill vara miljömedveten, eftersom ädelgranar kräver mer konstgödsel och bekämpningsmedel än vanlig rödgran.

 

 

5 reaktioner på ”Vi har köpt gran!

  1. Pingback: Julgranen! | Ekomamma i stan

Kommentera

