IN:UT Februari

IN:
1 halsduk (mer neutral färg ersatte färgglad)
1 par innervantar (ersatte trasiga)
2 underlakan (ersatte slitna)
1 glasburk (ersatte plast)
1 träningstshirt (behov av funktionsthirt)
Totalt IN: 6

UT:
5 hårspännen
1 jacka
6 grytlappar
1 resväska
1 duk
5 brödformar
2 underlakan
4 böcker
1 plastburk
Totalt UT: 26

Kommentar: När vi i början av februari kom hem efter att ha varit på resande fot i över en månad så hade jag en total pepp på att röja upp hemma. Det kändes lite som att när vi klarat oss på vad vi haft i två resväskor under så pass lång tid så blev det extra tydligt hur mycket prylar vi hade hemma. Dock blev det ingen organiserad rensning utan mer lite här och var.

På IN-listan är jag ganska nöjd för alla saker känns som att de fyller en ganska efterlängtad funktion. Enda som var mer ”vill ha” än behöver var halsduken. Jag fick en halsduk på köpet när jag köpte jacka för något år sedan men eftersom det varit ett populärt erbjudande var alla neutrala färger slut så jag tog en röd fast jag egentligen ville ha en grå. Den har känts ok samtidigt som jag då och då känt att det varit för skrikig. Så nu köpte jag faktiskt en grå istället. Den röda har maken erbjudit sig att ta över.

Jag har också kompletterat med en funktionstshirt, då jag hittills tränat i bomullsvariant men tyckt att de klarar svett dåligt. Träningsplagg är för övrigt något jag håller på att se över just nu då jag upplever flera hål på den fronten pga har bara de senaste åren blivit en regelbundet tränande person, så det kommer nog att bli ett par ytterligare inköp på den fronten framöver. Ni som tränar, skriv gärna ett par ord om hur många träningsplagg ni har, vilken typ och vad de används till.

 

4 reaktioner på ”IN:UT Februari

  1. Hej,
    Jag tränar mycket och har i princip bara överdelar och numer även två sport-bhar i ull. Jag har mest icebreaker men det finns ju andra märken också. De är riktigt sköna, luktar inte illa tack vare att det är just ull (mot syntet eller som det ibland fortfarande är för att ta bort lukt – silverbehandlat material – se upp för det). Viktigt med ullplaggen är ju dock att man inte tvättar efter varje träning av gammal vana. Det behövs inte och då slits de. Ull värmer ju dessutom även när den är blöt.

    • Tack för tips! T-shirten jag köpte nu var faktiskt i ull från just Icebreaker. Kan inte ha syntet pga kroppen klarar inte av att inte andas.

      Får jag fråga hur många överdelar respektive underdelar du har och hur ofta du tränar. Har svårt att få grepp om vad som är lagom mängd träningskläder vilket just nu är min stora fråga. Samtidigt tänker jag mig att jag köper på mig ett fåtal plagg och kompletterar om jag tycker att det känns för lite.

  2. Merinoull skulle jag verkligen kunna rekommendera i överdelar. Jag har 2 sportBHar i ull (en tightare för löpning och en lite mer ”yoga” aktig som jag också använder mycket i vardagen hemma osv) och 3 tunna underställströjor. Detta är i princip det jag använder som plagg på överdelen större delen av året när jag cyklar/tränar (och då tränar jag mellan 4-6 grr i veckan). Det bästa är att man hänger de på tork när man använt dem så sköljer jag ur dem då och då. Men tvättar dem gör jag ytterst sällan.

    När det gäller underdelar har jag 2 par vanliga tights, 2 par vintertights (som är fodrade och lite vindtäta på låren) och sen har jag 2 par shorts. Detta har jag inga som helst problem att klara mig på när jag cyklar varje dag till/från jobbet och tränar 4-6 ggr i veckan.

    • Tack för utförlig beskrivning. Jag räknar med att träna 3 ggr i veckan och visserligen cykla till jobbet men har så kort bit så blir inte någon ”träning”.

Kommentera

